bibbiibib


Denna bild tog jag för att föreviga en sensation.
Jag kom ihåg att lämna in mina biblioteksböcker i tid!

Så jag lånade nya. ElinP följde med.

Nyligen hade vi en föreläsning på skolan av Manne Forssberg,
en frilandsskribent och föredragshållare. Underbar!
Allt han sade var så klockrent, träffande, underhållande.
Hur som helst har han gett ut boken "kukbruk" och eftersom jag
fastnade för hans föredrag så tänkte jag att jag skulle se över boken
med en ganska uppseendeväckande titel, kanske inte överdrivet vanlig.
I ALLA FALL (jag får en känsla av att jag har svårt att komma till poängen),
jag hittar inte boken utan får gå fram till en bibliotekarie, 50+.
"Hej.. jag undrar om ni har någon bok.. en bok som Manne Forssberg skrivit?"
"Ehm.. Manne Forssberg... njaa.."
"Ja, han har skrivit boken; kukbruk"
"Jaha, ja, den titeln är det nog lättare att hitta." Två sekunder tar det
och sedan har jag boken i handen. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0