run forrest, run

Tjugo i tolv klev vi ut från datorsalarna, ut i den friska luften.
Kaos, var det som rådde över hela skolan. KAOS med stora, enormt stora, bokstäver.
Treor for runt som tokiga, brunstiga otäcka tjurar. Vattenpistoler, hinkar, papperskorgar och flaskor hade de i högsta hugg. Och jag lovar, nu var det bättre att fly än illa bli blöt. Fruktansvärt. Alla som kom i deras väg blev blöta på ett eller annat sätt. Och förresten, de som inte kom i deras väg letade de upp.
De hördes också, vill jag lova. Som elefanthjordar plöjde de fram på skolans yta. Det tjöts i visselpipor och sång/skrik var oundvikligt.
Precis. Mösspåtagningen, eller vad det nu heter för något, var idag.
Det sprutades utomhus och inomhus, huset där vi har våra skåp var totalt neddränkt.
Jag stod mest dels inlåst på en toalett i estethuset. I estet sprutades det inte, vilket nog var ganska smart.

Nu rinner mina ögon helt konstant. Det svider och hettar.
Pollenallergi! Det måste vara pollenallergi! Och jag som aldrig varit allergisk mot något tidigare.
Tufft.


Kommentarer
Postat av: saxin

du vill ha spö. du tigger om det! nästa gång jag ser dig ska jag spö dig. sovgott!

2009-05-13 @ 18:44:06
URL: http://engulanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0