morrn morrn

Nu har jag tillvaknat och inväntar krafter som räcker till att göra i ordning lite frukost. Jag har en svartvit varelse i knäet som envisas med att slicka mig noggrannt i ansiktet, det är lite äckligt om man funderar på vad hon kan ha förtärt vid tidigare tillfälle.
Idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Eller jo, det vet jag nog allt. Egentligen. Jag ska stryka gardiner, som min snälla mormor har sytt till mig, och sedan sätta upp dem. Därefter ska jag städa upp lite på mitt rum och dammsuga, damma och allt det där som är så tråkigt att man faller i djupa dvala bara vid tanken. Jag måste också skutta iväg till ridhuset, lektionsridning på måndag.
Underbart väder, förresten. Det kan knappast bli sämre. Tunt regn som tränger rätt innanför kläderna och gör en frusen och dyngsur, blåst som är så kylig att endast en tjock vinterjacka kan bli räddningen. Jag har ingen lust med det här. Jag vill ha minusgrader, käle i marken, sol. Massvis med sol. Det är ju helg!
När jag åker till skolan på morgonen är det mörk. När jag åker hem är det mörkt. Och under dagen befinner jag mig ju mestadels inomhus. Det här gör mig tokig! Nu när jag för en gång skull är hemma, ja, då ska det regna och vara så grått att det känns som om jag hamnat i en 40-tals film. Usch.
Nej, kanske de där krafterna har funnit mig nu. Magen anser åtminstone att jag borde fixa den utlovade frukosten.
Tjadå.

Kommentarer
Postat av: mamman

jahadu sånt är livet i landet Sverige, men man vänjer sig nog aldrig

2009-11-14 @ 17:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0