teckenspråkslektion

Den andra för året kommer nu. Visst har ni med en spänd förväntan inväntat detta skede?
Ja, jag tänkte väl det. Toppen!


Häst.
Förklaring: Hästen (fingerspetsarna) ska liksom ner mot marken.
Den ska beta. Inte galoppera. Hästen står helt stilla och
betar. Hackar i luften. Det är för övrigt mitt persontecken. Awesome!

Kanin.
Förklaring: Om man vänder på det blir det ett fult ord.
Gör man först det här tecknet och sedan vänder på det
så är man arg på kaninen.

Bonde.
Förklaring: Man drar med fingrarna över pannan som en kratta.

Bajs.
Förklaring: Man drar med tummen ner över handflatan.
Okej, ja, jag älskar det här tecknet och missbrukar det.
Barnsligt men sant. Kul tecken.

Dusch.
Förklaring: Strålar ut med fingrarna nära huvudet, dock inte
för nära för då blir det ett annat ord. Kom ihåg, munnen är
SÅ viktig. Typ. Se hur fint jag.. formar.. munnen.

Lampa.
Förklaring: Se här, om jag hade tagit lampan för nära så
hade jag istället sagt dusch. Och hur fel hade inte det blivit!?
Och så ser man återigen på min mun hur jag säger LAMPA,
så tydligt som det bara går.

Tack.
Förklaring: Det här ordet är det mycket möjligt att jag hade
även förra gången. Tack-handen ska ut en bit samtidigt som man
säger tack. Tack för er uppmärksamhet.
Jag är bäst.
Det tycker Andreas också.


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är bäst. golden shower

2009-11-17 @ 15:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0