underhåll mig, tack

Klockan är 20.57 och jag hatar fortfarande lördagar lika mycket, om inte ännu mer! Jag är så uttråkad att jag överväger att börja klättra på väggarna, krossa porslin, riva ur sidorna ur min nyss påbörjade bok. Den tredje för helgen. Precis så tråkigt har jag; att jag under helgens hittills två gångna dagar har läst TRE böcker. Eller ja, drygt två i alla fall. Men summan av kardemumman är att det är fruktansvärt. Fullständigt oanständigt och på gränsen till sjukt. Kan det inte bara slå ner ett UFO här utanför fullt med människoätande utomjordningar som rövar bort mig till deras russintillverkande planet?
Det är inte alls min grej det här att bara sitta. Växla mellan datorn och sängen. Men vad ska jag göra? Vad i hela fridens namn har jag att välja på? Här där jag sitter vid datorn ser det ut som ett slagfält, en rejäl atombomb har slagit ned. Mamma har rivit ner allt från vinden, rensat och nu ska en del upp igen. Kul. Jättekul. Den här helgen har varit den värsta sedan mannaminne. Och ska jag avslöja det tårdrypande faktumet som ger mig rysningar över hela kroppen? DET ÄR EN HEL DAG KVAR! MORGONDAGEN! Jag blir lätt illamående bara vid tanken. Vad ska jag fördriva tiden med ytterligare en HEL DAG!? Usch.
Tv:n står och går i bakgrunden, pappa kånkar andfått kartong efter kartong, mamma dirigerar och är på allmänt pisshumör. Jag hatar när tvapparater bara står på och skräller i ett hörn, ingen som visar den något betydande intresse. Jag har så god lust att slänga ut skiten genom fönstret. Känner dock en stark längtan efter att kolla på Dirty Dancing, hörde just en låt ur den filmen. Dirty Dancing kan vara en av de bästa filmer som någonsin gjorts. Gissar att jag sett den minst ett tio-tal gånger och jag älskar den fortfarande.
Senare ikväll ska jag nog kolla igenom ett par filmer och nej, det är inget direkt lockande tidsfördriv för det KLIAR I HELA MIN KROPP. Och jag fortsätter enbart att skriva för att ha något att göra, för att jag vet att minutrarna faktiskt tickar framåt.
Om någon har lust att vara godhjärtad, underbar eller rentav världens bästa så har jag ett förslag; UNDERHÅLL MIG!

Kommentarer
Postat av: erica

alla har olika åsikter och jag själv tycker de är fina, fast har inga egna!

2009-11-21 @ 21:46:33
URL: http://ericafreij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0