Otäckt

Här sitter jag på morgonkvisten och gör ett försök att få ner några rader.
Till att börja med ska jag berätta en mycket hjärtskärande och otäck händelse om inträffade igår inne på Coop Forum.
E pratar i sin mobil och jag står och leker med en tändare. Plötsligt får jag syn på en kille i trettio- årsåldern borta bland frukten. Han hänger lite nonchalant på sin kundvagn samtidigt som han frenetisk gröpar i sin ena näsborre. Okej, tänkte jag, inte så fräsch och ingenting jag skulle göra bland andra människor, men visst, låt gå. Dock blir det värre. Betydligt värre. Han tar ut fingret, granskar det som han till sin lycka dragit ut ur hålan, för fingret mot munnen och inom mig skriker jag högljutt: NEJ, NEJ, NEJ! GÖR DET INTE! Men han gör det. Han hejdar sig inte ens lite grann. Fingret försvinner in i den salivfyllda grottan och han liksom suger av fingret relativt diskret. Gnager med sina smutsgula gaddar bort snoret. Tuggar ett par gånger, sväljer. Hans flickvän dyker upp bakifrån med en påse röda äpplen och så går de vidare. Precis som om att ingenting hade hänt.
Men jag, jag var skärrad och uppriktigt förvånad. Och ganska äcklad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0