tankar som kväver


Nu skall jag visst inte alls bege mig,
jag skall hålla mig här hemma i sällskap med mina kvävande tankar.
Och egentligen gör det ingenting,
för mascaran på ögonfransarna har klumpat sig,
håret är för rent och lockar sig trots plattångens ovarsamma tag,
mitt ansikte är rödmosigt och jag är ful.
Jag är fulare än någonsin och ångesten har ett sådant fast grepp om mig,
att det just nu är omöjligt att ta sig ur.
Och inte heller hade jag hunnit packa,
och inte heller hade jag hunnit stryka min tröja som jag efter många om och men valt ut,
och inte heller hade jag hunnit göra mig av med modfälldheten.
Så det var nog lika bra för inombords gråter jag,
och skriker av förtvivlan.
Mitt hjärta brister och mina vener pumpar som aldrig förr,
mina händer skakar och mina ögon bränner.
Jag har förlorat mig själv trots att jag minns vem jag är,
jag förtjänade inte mer.

Kommentarer
Postat av: saxin

Hur är det..? :( <3

2009-10-24 @ 13:48:53
URL: http://engulanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0