teckenspråkskurs del 1

Idag ska vi lära oss några färger.

Första färgen:

Som en pistol under näsan.
Brun.
Det är viktigt att forma munnen som allt man säger.
Som att man pratar relativt tydligt fast utan ljud.

Peka på ögat och säg: Blå
Blå var alltså färg nummer två. Har man gröna eller någon
annan färg spelar det ingen roll. Det är fortfarande Blå.

Nej, jag visar inte att jag vill att någon ska stoppa in någonting
i min mun just där utan jag tecknar färgen Röd

Den här är dock lite svår att förklara.
Handen börjar ungefär vid hakan, knogarna utåt liksom och
så upp och framåt. Typ som att man smeker sig själv på kinden.
Det är Rosa.

Sista färgen är Vit och det syns rent ut sagt skitdåligt.
Min tröja är svart, för det första, det försämrar ju er icke
teckenspråkskunnigas inlevelseförmåga. Men man drar från
axeln och ner mot hjärtat, typ. Som en krage. En vit krage.

Välkomna åter då jag fortsätter min amatörmässiga kurs.
Jag vet att när vi väl börjat kan ni inte få nog.
Jag kan även alfabetet, siffror, lejon, bra, duktig och lite annat
smått och gott. Håll ut och ha en bra dag.


Kommentarer
Postat av: Sara

Hihi, jag läser teckenspråk i skolan, kände igen alla tecken :) bra förklarat också ;) hur kommer det sig att du kan teckenspråk?

2009-09-24 @ 19:46:56
URL: http://saara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0