livet är ett enda stort skådespel

Nu var den lilla uppsättningen avklarad. Det gick smärtfritt undan på cirkus en kvart. Repliker glömdes bort, hoppades över, nervositeten var ett faktum. Men de var nöjda och glada efteråt, vilket faktiskt var huvudsaken. De hade roligt.
För min del var höjdpunkten att jag fick sminka och fixa lite hår. Mascara, ögonskugga, rouger, ett brunt hundöga samt morrhår, tofsar och glittriga hårnålar. Roligt!
Imorgon är sista praktikdagen. 1,5h på eftermiddagen. Sedan är jag klar. De här sex veckorna har gått så ofantligt fort. Obegripligt. Känns lite trist. Jag skulle mer än gärna ha stannat, åtminstone fram till sommarlovet. Jag är trött på skolan och tycker att det räcker nu!


(fast ibland är det roligt också)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0