Vad ska jag göra åt det här?

Jag skriver mest för att jag behöver skriva av mig. Bilder blir det inte några tagna och egentligen händer det väl inte så mycket heller för tillfället.

Tio saker:

1. Jag har fått jobb. Från och med tjugosjätte januari ska jag jobba en gång i veckan. Precis lagom för vad jag kan hinna med.

2. Ibland är det väldigt skönt att krypa ner i sängen och känna sig liten.

3. Jag har stressat och stressat den senaste tiden, ständigt varit uppe i varv. Och visst är det så att till sist säger kroppen ifrån. Jag vet inte om det enbart är stressrelaterat eller magkatarr av något slag; men min mage är i uppror, jag är genomfrusen, trött och hängig.

4. Innan decembers slut kommer min nya sadel, specialbeställd och anpassad efter mina önskemål och för bästa passform för min hästs något knepiga rygg. Jag är så sugen på att satsa på en hejdundrans tävlingssäsong.

5. Imorgon kommer Cathriné och stannar i flera dagar. Det ska bli väldigt, väldigt roligt.

6. Det går väldigt framåt med mitt skolprojekt (egentligen struntar jag i att det har med skolan att göra, jag gör det för mig, inte för någon annan) och boken börjar närma sig sitt slut. Enligt planerna är det sisådär trettio, fyrtio sidor kvar. Målet är att den är avslutad (dock är inte korrigering inräknat då) innan mitten av januari. Helst ska den bli klar över lovet.

7. Jag har läst en bok som fick mitt hjärta att värka. Kirre, heter den, och vi har fått den för att läsa i undervisningssyfte. Det gör ont att läsa den, men den är så himla fin.

8. Alla tolkselar på Hööks är slut och det är ett sorgligt kapitel för jag vill gärna få åka lite häst den här vintern som förmodligen inte kommer ta slut förrän i maj.

9. Jag lever under ständig kluvenhet, jag är så trött på alla val, alla funderingar. Högskola, till exempel, vad jag ska läsa för något. Och så vill jag resa, åka till London och skriva en bok. Det är så svårt.

10. Och emellanåt känner jag väl lite såhär ungefär:
"I've called you now a thousand times
I think I know now
You're not home
I've said your name a thousand times
To be prepared if you'd be there

I wanted so to have you
And I wanted you to know
I wanted to write songs
About how we're walking in the snow

You've got me slightly disappointed
Just a bit and just enough
To keep me up another night
Waiting for another day"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0