det här har jag gjort idag, så att ni inte missar något

Hej mormor och morfar och ni andra som läser min blogg.

Idag hade jag en lektion på hela dagen, vi skulle skriva svenskaprov om den grekiska mytologin. Så först tog jag (och Elin) sovmorgon för att därefter åka in till skolan. Jag körde och dit gick det bra, tack. Provet gick nog också hyfsat och sedan fyllde vi på energibehovet med pannkakor.

Hemresan gick väl sådär, om jag ska vara fullt ärlig. Eftersom det här är min blogg och jag skriver precis vad jag vill så skulle jag kunna skriva att jag var bäst och att jag gjorde allt fullständigt regelrätt. Men då skulle jag ljuga och då skulle jag få dåligt samvete. Och hur skulle det vara... Därför ska jag berätta den nakna sanningen, exklusivt för Er läsare.

Inom loppet av max tre minuter var jag nära att köra över en tant (mitt ordval var dock annat i stundens hetta), fick motorstopp två (tre?) gånger, körde upp på en trottoarkant, höll på att få en skåpbil i sidan. Fint. Jag blev mest generad. Men hem kom vi och jag räds då inte faran. Ska köra imorgon också, det börjar ju dra ihop sig för körskolan nu.

Väl hemkommen slocknade jag på sängen en timme, trots en välförtjänt sovmorgon. Jag vaknade, som ni kanske märkt, gick en promenad med hundarna som blev så överlyckliga att de höll att dra omkull mig. Jag målade upp stora skräckscenarier där jag krossade svanskotan och fick skallen tillbucklad. Men tack, jag klarade mig fint. Tog därefter itu med stallet vilket tog sitt lilla tag men nu är det urtjusigt efter att jag fått ut alla stenhårda "asbajs".
Ikväll skulle jag behöva städa mitt rum men det är så mycket man behöver. Får väl dra på mig skyddskläder och sådär och Gå In.

Hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0