hej på er igen





Nyduschad, sminket är lagt, håret fixat och uppsatt. Jag luktar söt Britney Spears-parfym, den rosa flaskan. Fönstrena står öppna, det rasslar i björkarna och solen har försvunnit och antagligen kommer mulet och lite regn och åska ta över.
Idag har det gått i ett, från det att jag vaknade klockan åtta.
Då for jag till jobbet, som jag tidigare berättade. När det var avslutat åkte jag vidare och lämnade tillbaka ett paket, dock inte mina nya fina converse som ska invigas ikväll eller imorgon. Handlade vaniljsås och cola.
När jag kom hem fick vi besök av våra trevliga grannar, men jag umgicks inte så mycket för jag var tvungen att förbereda mig för kvällen. Sen så bytte jag om och gick ut i stallet, tog in hästen och tänkte rida trots de trettio graderna. Det var dumt för broms och mygg anföll mig utan någon som helst hänsyn.
När jag kom tillbaka hem bad mamma mig att slänga ihop en kladdkaka medan hon lagade mat. In med kakan, i med maten på ett par röda. Iväg med matlåda till pappa, hämta vatten hos mormor och morfar.
När jag kom hem hade vi återigen fått gäster. Två fina västeråsare.
Och nu är jag fixad och klar för att inom en dryg en halvtimme fara iväg på möte.
Imorgon drar vi till Stockholm. Åh, vad roligt jag och min tjejer ska ha.
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0