det blir mest text idag:

08.30 - Mobilalarmet gick oönskat igång och spelade sin plågsamma trudelutt.
08.45 - Jag tog mig mödosamt upp ur sängen och gick vidare mot duschen.
09.28 - På väg ut till bilen med en enorm väska låneböcker, för sent inlämnade. Som vanligt.
09.29 - Jag postar mina anställningsavtal.
09.31 - Jag startar bilen och beger mig iväg, alldeles själv och utlämnad till den stora, grymma världen.
09.50 - Jag anländer till vårdcentralen, har kört och parkerat nästintill felfritt, andas ut.
10.08 - Sjukgymnasten avbryter mitt läsande av en gravidtidning och jag får följa med henne.
10.10 - Klämmer och konstaterar att axeln fått sig en rejäl stukning och vid klämande runt muskelfästet är det på gränsen att mina ögon går i kors och jag faller ner på golvet och vrider mig av smärtor.
10.13 - Hon visar mig några övningar jag ska göra i två veckors tid, fram till återbesöket.
10.24 - Jag sitter återigen i bilen och beger mig mot skolan.
10.50 - Parkerar på skolans parkering.
10.51 - Möter Elin.
10.59 - Jag och Elin lämnar tillbaka böcker på stadsbiblioteket. Med lite charm och gråt i rösten slapp jag betala räkningen även denna gång. Tror jag i alla fall. Ska tillbaka dit imorgon med sista boken och då kommer väl dödsdomen.
11.06 - Jag får sms från mamma som undrar om allt gått bra. Jag sitter just då och käkar sallad tillsammans med Elin som är världens sötaste och bjuder!
Sedan har jag noll koll på tiderna!
Men när jag kom hem däckade jag ett tag på sängen, vaknade och fick sådan lust att köra en sväng. Drog med mig Elin, åkte och handlade glass, schtekte omkring lite. Claes ringde, brännboll på G, hem och byta om och iväg. Väl där kom jag på att "Just, ja! Min axel är ju paj..." Så jag hjälpte Elin med räkningen, typ. Fick även provköra Claes bil. Just, precis.
Slut på brännboll - fortsätter med fotboll. Kul, jättekul. Har inte rört en fotboll på flera år och min bollrädsla (det vill säga hårda bollar som kommer farandes i 190km/h och träffar en på något obehagligt ställe) är enorm! Men det var roligt. Råkade på något vis krossa ben med Ricard så numer har jag en böld på fotleden. Mindre skönt.
Så har min kväll sett ut.
Awesome.
Imorgon börjar jag inte förrän efter tolv såatteh, DET LUKTAR SOVMORGON!

Ganska cool!


Kommentarer
Postat av: Nätverket Påverka

Nätverket påverka är en löst sammansatt grupp av lärare och elever vars främsta syfte är att förbättra den kommunala gymnasieskolan i Örnsköldsvik. Målsättningen är att med demokratiska metoder skapa opinion och därigenom påverka politiker, skolledare, tjänstemän, lärare och elever. Vår förhoppning är att förbättra gymnasieskolan men också att skapa förutsättningar för kommande studenter.

2010-05-28 @ 10:15:32
URL: http://natverketpaverka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0