mys med korven




Det har blivit så att jag oftast sitter nere i köket med min dator när jag ska skriva eller göra skolarbeten; mestdels därför att min lillebror (vi bor vägg i vägg) envisas med att spela öronbedövande hög musik.
Det här har nu sällskapssjuka myskorven lärt sig, så direkt jag sätter mig och börjar knappa på datorn kommer hon och hoppar på mina ben. Hon gnäller, gnyr och ser anklagande på mig.
Detta håller i sig, om jag så säger ifrån i både trettio och fyrtio minuter. Till slut, svag som jag är, ger jag upp och låter henne komma upp i knäet. Först vill hon kramas lite, därefter lägger hon sig och sover och sover, hur obekvämt det än blir.
Älskade, lilla glädjedjur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0