Fullt ös

Vilken dag, och som Elin skrev: "och klockan är bara tio över tio".
Jag började som sagt min dag kvart över sex, klädde på mig och begav mig ut i stallet. Då det inte gick att rida gav jag dem föda och fixade det andra. In och hängde tvätt och plockade ur diskmaskinen. Ut till hästarna igen och släppa ut dem, Elin kom och hämtade mig. In till Linde där hon blev stoppad av Tant och Farbror Blå, blåskontroll och så in i och besiktiga bilen. Vi for vidare till Ica och inhandlade nödvändigheter, vidare till Granngården där jag såg till att få med mig både hundmat och en säck betfor hem.
Nu är jag hemma igen, har just ätit "mellanmål"... Tänkte pälsa på mig och ge mig ut till hästarna. Igen. Dags att rida dagens pass samt mocka och förbereda kvällen. Lika bra att få det gjort. Sedan så kläckte Elin ordet "soppa" i bilen så det står också på min planering, tillaga min favoritsoppa och baka lite gott bröd till det.
När det är klart skulle mitt rum behöva dammsugas igen. Och så har jag ett par skolarbeten att ta mig an. Ikväll kommer Elin och kikar film också. Det är fullt upp nu. Så skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0