tonight

Ikväll chillhänger jag och Beatles.
Slösurfar, vovven ligger med sin mjuka päls och värmer mina fötter.
Har varit kaos ett tag, sådär som det kan bli, men nu tror jag att det börjar ordna upp sig.
Tror. Alltså.
Det har snöat i två dagar och jag tycker inte så vidare mycket om det.
En försäljare tyckte att jag skulle göra snöänglar.
Men det finns så mycket annat jag vill göra -
promenera samtidigt som snön knakar under kängorna,
sätta mig på ett flyg och åka till geneka,
tända tusen ljus och läsa en bra bok,
och sådär.
Ledig dag på lördag.
Då ska jag fixa i lägenheten och motionera hästen.
Sedan blir det jobb i sisådär åtta dagar, skulle jag tro.
Men det är bra.
Jag mår bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0