Apr. 14, 2014



Nu har det hopplats klart för idag. Kamelen förstår inte alls varför jag måste bli så bedtämd, korta här, driva på där bara för att det sitter en dam och gafflar i ena hörnet av springbanan.
Han tycker att vi har det bra ändå; när han får göra lite som han vill då matte är duktig på att både glömma och vara lite för slapp.
Usch, sa kamelen, vad svett jag blev.


Kamelen blev desto nöjdare när han fick ett mellanmål. Såhär på gamla dar har han lätt för att falla ur så fort vi ökar intensiteten. Och extramat är ingenting han säger nej till.
När jag köpte honom hade han 40 kilos övervikt. Men det är en annan historia...


Skulle ta en sådan där selfie. Men då sa kamelen ifrån. Han skulle vara med, annars fick det vara.

Käket är slut, jag drar!


Och det var måndagens pass. Matte var otroligt nöjd, kamelen var någorlunda nöjd.
Slutet gott, allting gott.

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha vilka roliga bilder! Kul att du bjuder på dig själv :)
Svårt att se att "Kamelen" (heter han det eller kallar du honom t?) har haft 40 kg övervikt, han är i alla fall jättefin idag :)

Svar: Tack! Han heter inte "Kamelen", men här får han kallas det. Nä, han var brutalt fet. Men det är drygt sju år sedan. Nu får han bara en liten gräsmage på sommaren. ;)
Ida

2014-04-15 @ 09:55:33
URL: http://arhamn.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0