wauw

Vilka två dagar det har varit!
Jag är gladare än på länge,
magen gör uppror på grund av all grekcypriotisk mat,
jag luktar friterat!
Lovely!
Igår hade vi avslutningsfest för gruppen och det var hur kul som helst. Vi åt, lekte lekar (maffian!), åt igen och så mitt i alltihop var det dags för mig att avbryta, säga hejdå. Åkte med C och A ut till Eleni där jag och Emilia direkt sattes i arbete. Dukning, bokletning och teckenspråk. Vi fick kanelbullar direkt från ugnen som vi tacksamt åt två var. Efter ett tag, mitt i teckenspråksspelandets inferno tittade Tim över och involverades direkt. Inte långt därefter kom det vänner inramlandes från vilkaländerdetnuvarminnsjaginte. Men det var jättetrevligt! Jag och Emilia agerade lektanter och underhöll barnen. Vilka som blev mest underhållna vet jag inte... Vi var väl hur som helst runt tolv stycken, åt grekisk mat, lekte, spelade Monopol och så, till sist, åkte alla hem. Då satte sig jag, Eleni och Emilia för att se på den nya filmen samt åt apelsiner för glatta livet. När den  var slut trodde jag att jag skulle dö av trötthet så vi gick och lade oss, pratade en liten stund och så tvärslocknade. På morgonen, runt tio, väckte Eleni oss och då var det bara upp och hoppa. Vi åt frukost, fick en mysig pratstund med Jeanette per telefon och så bar det iväg. Jag ut i tj med Eleni och Emilia med Linda. Supertrevligt! Därefter bakade vi pizza, åt apelsin, åt mat, (åtochåtochåt.. MAT!!!!) sen teckenspråkade vi oss ytterligare lite och så iväg igen. Stuvade in väskorna i bilen och så wroom. In till G en stund, stackarn hade ramlat så vi uppmuntrade honom med lite pizza, äpplen och vårt glatta humör! Fortsatte vår färd hem till den jugoslaviska(?) familjen. Plockade med oss den nioåriga sonen. Eleni och Emilia åt ett håll och jag och pojken åt ett annat. Det enda kruxet var bara att han knappt kan någon svenska alls. Men det gick bra och vi fick en trevlig halvtimme tillsammans. Väldigt söt liten kille. Hur som helst. Mötte upp mamma vid Lidl, sade hejdå, fortsatte med henne till Örebro där det var dags att inhandla lite fler saker till mitt rum. Blev ett soffbord, hyllor, filtar, täcke, lampa, Sveriges snyggaste väckarklocka och lite annat trevligt. Och så hem, äntligen.
Nu börjar jag känna tröttheten komma över mig. Vilka två dagar. Helt underbart!
Blir nog lite film ikväll och sådär. Var välkommen hem till Esben med familj ikväll men det blev ingenting. Kom hem så sent och nu är jag dödens trött.
PUSS!

Kommentarer
Postat av: saxin

Du skicka bilder sen! Nu när man tänker efter; vi åt hela tiden. Var inte hungrig en längre stund inte! Btw, jag har köpt babelsiner. (:

2008-12-22 @ 21:28:06
URL: http://engulanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0