femtonde februari, minsann

Jaha, se här. Idag sov jag till klockan elva, vilket var riktigt himmelskt. Att vakna sådär riktigt utvilad och bara känna sig pepp, det gillas!
Jag och mamma åkte in till stan och lämnade tillbaka mina böcker. Dessvärre fattades det två stycken som jag lånat i februari förra året, jag sade att jag inte hade de böckerna (vilket jag tippar på är sant, jag har i alla fall inte lyckats hitta dem trots att jag vänt upp och ned på hela mitt rum) så hon strök dem och dessutom stoppade de räkningen. Tack! Dagens ros går till detta bibliotek.
Vi avslutade även ett sparkonto som mor och far så välvilligt öppnat åt mig när jag var liten. På detta satt drygt tusen kronor som nu befinner sig på mitt vanliga konto. Det kändes härligt, pengar är trevligt.
Efter stress och tung gaspedal lyckades vi ta oss till ridhuset i någorlunda tid. Efter att Kristin, sadelprovaren, granskat mig och Mozart ett par sekunder, konstaterade hon: "ja, precis". Jag satt av, hon klämde lite på hans rygg. Slutsatsen är ungefärligen denna: Min sadel måste stoppas om igen därför att jag blir bakåtsutten, Mozarts rygg har ändrats. Han har nu mycket högre manke än korset, vilket enbart är positivt. Hans rygg är inte heller lika stum som innan, utan är relativt mjuk, vilket innebär att jag har ridit honom bra. Detta sade också Kristin sedan när jag red, att Mozart såg mycket mjukare ut. Kändes bra, nu vet jag i alla fall att jag inte gjort något... direkt dåligt, utan att det faktiskt blivit framsteg.
När alla som skull prova ut sadel var klara, lastade jag av Mozart ännu en gång för att rida. Det var outhärdligt kallt, så jag klarade inte av att rida alltför länge. Men nog allt var det en stund med blod, svett och tårar. Sedan lektionen för Astrid förra veckan så har jag kunnat lasta Mozart alla de gånger jag vart till ridhuset och vi skall hem. En aning respekt, kan tänkas. Men vem vet vad som händer där innan för hans hårda pannben.
Hur som helst så ska jag och mamma strax ut till hästarna, ge dem lite mat och natta. När vi kommer in skall jag nog duscha och därefter skall vi checka Wallander. Blir en lugn och avslappnad kväll. Imorgon kommer Emilia redan vid halv tio, jag ligger nog och sover då. Sedan skall vi upp till hallen runt tolv och förbereda. Runt två- tiden blir det nog lite tidsfördriv, badminton. Och sedan.. *fanfar* INNEBANDY!
Ja, godnatt då!

TJAAAH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0