nittonde juni.

Då har jag avklarat min första vecka, bara tre kvar!
Det har varit en riktigt rolig vecka. Jag är helt slut och riktigt trött, men roligt och händelserikt har det varit.
Jag fortsätter i samma spår och berättar lite om dagen på dagis (och lite fritids)

Jag satt på huk och skulle hjälpa ett tvåårigt charmtroll på med sina skor. Jag sade något i stil med:
"Jaha, och så tar vi den andra"
då den lille vännen säger lite knackigt:
"Jag tycker om dig" ..
eftersom jag inte hundra hörde vad han sade:
"Tycker du om mig?"
"Jaa.." och så fortsatte han att prata om annat. Ett stort leende tog plats på mina läppar och hela jag blev varm. Att en sådan liten mening kan värma så pass. Ungar är ärliga, det är ju skönt att veta.

Så jättemånga konversationer att lägga på minnet har inte utspelats idag.
Men jag har plockat blombukett på en äng, ätit jordgubbar, matat världens sötaste lilla tjej med vispgrädde tills det nästan kom ut genom öronen, övervägit att kanske byta en blöja innan jag slutar, läst bok i 1,5 h.

Som pricken över i:et har jag riktigt ont i halsen, börjar få lite hosta och en mysig huvudvärk.
En kille nös mig på handen idag. En annan körde in sin hand i min mun när jag läste.
Inte konstigt att jag känner mig sjuk. Riktiga små bakteriespridare det där.
Men skoj är det!
Skönt med långhelg. Läge att vila upp sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0