tjugoåttonde

Härligt sommarväder! Regnet öser ned och har gjort med varierande styrka i minst en timme. Det är ingen värme, ingen sol, ingen sommar. Tråkigt, tycker jag, för sommar är nog nästan min favoritårstid. Jag är väldigt förtjust i våren också, då allt blir grönt på nytt och blommorna slår ut, men det hade iofs inte med saken att göra. Värmen tröttnar man på ganska snart, men visst är det trevligare än det här grå vädret.
Dag och natt var värdelös, så jag stängde av och gick och lade mig. Såg klart den nu på morgonkvisten, verkligen inte bra. Såg också "win a date with Tad Hamilton" (eller något sånt..) och den var ju sådär överdrivet romantiskt löjlig, jag gillade den! Ska försöka få ned säsong 3 av Greys idag, vi får se hur det går.
Jag hade ju gjort en hejdundrans lista men har inte utfört i stort sett en endaste sak. När jag vaknade matade jag hästarna och hundarna samt rastade djursort nr 2. Sedan kände jag bara för att fräscha till mig. Så jag tog en låång dusch och använde min nya scrub. Gott luktade den! Därefter körde jag en plastfolieinpackning för benen, fixade ny färg på naglarna ..(och andra viktiga, intressanta dylikheter). Nu överväger jag att rasta hundarna ännu en gång, kanske plocka lite på mitt rum och sedan laga lunch. Det kan ju bli spännande.

13.59
Har nu avklarat matlagning och hundrastning i alla fall. Det blev en komplicerad linssallad. Jag avskyr röda linser i vanliga fall, men i sallad är det riktigt gott. Ska försöka röja lite på rummet också.. men det är så lockande att gång på gång skjuta upp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0