vegetariska tankar

Imorgon har jag provat på att vara vegetarian i en veckas tid. Det har gått bra och jag har nog inte saknat kött mer än ett par gånger. En av de gångerna var för någon timme sedan. Jag blev så hysteriskt sugen på tacos, jag ville ha tacos! Det är vid sådana plötsliga sug som jag känner mig så handfallen, jag är obegåvad i matlagningskonst överhuvudtaget, och då när det kommer till vegetariska recept... jag är körd! Men efter lite sökningar så hittade jag tre olika recept på någon slags tacoröra - befriade även från quornfärs som jag då inte har i frysen ännu - så jag bestämde mig för att prova ett av dem. Efter lite omkonstruerande i receptet, jag uteslöt den egna kryddningen med en färdig påse, bland annat, så var mitt tacoköttfärssubstitut redo att avnjutas tillsammans med lite grönsaker. Jag blev faktiskt riktigt, riktigt förvånad över resultatet. I ärlighetens namn skall jag erkänna att linser inte hör till någon favorit, men i den här röran så var det gott. Man märkte ju knappt av dem!
Men det som jag häpnar mest över är att det finns så otaligt många vegetariska alternativ. Varför har man inte ätit mycket mer vegetariskt, bara för att få lite variation? Det är för mig ofattbart såhär med facit i hand. Känns som att variation tidigare har varit att varva halvfabrikat med ett köttstycke på grillen och så fisk lite då och då.
Dock vet jag inte riktigt hur vegetarisk jag egentligen är. Det enda jag utesluter är kött, alla former utav kött förutom fisk och skaldjur. Jag försöker också i största mån att undvika gelatin som jag vet finns i bland annat gelégodis. Fast nu är ju allt så nytt att jag knappt har hunnit lära mig någonting. Vi får väl se hur länge jag tänker hålla ut med detta. Antingen så går det ytterligare någon vecka eller så blir jag vegetarian på riktigt. Man vet aldrig!
Något negativt med den här vegetariangrejen är att jag ofta vaknar med en fruktansvärd huvudvärk. Det brukar jag nästintill aldrig göra i vanliga fall. Tilläggas måste dock att min mage mår utmärkt!

Sådär. Det här var ganska ointressant. Håll till godo, era otacksamma gamar!


Kommentarer
Postat av: popluggen

kom hit och ät qourn!

2009-06-16 @ 11:30:36
URL: http://nanana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0