hallulu

Det har inte blivit så mycket skrivet här de senaste dagarna.
Så, jag tänkte bara försöka sammanfatta ihop de senaste dagarna.

I lördags kom Saxin och vi åkte in på vårmönstringen. Vi blev erbjudna skjuts
av både yngre killar och äldre (äckel)gubbar, men vi tackade nej.
Dock fick vi oss en sväng i en golf med tonade bakrutor och sällskap i baksätet
av en rotweiler. Det var spännande.
De flesta var trevliga och pratsamma. Vi träffade en ytterst trevlig kille som tydligen
hette Richard. Han tyckte att vi skulle åka med honom istället för att motionera.
Saxin fick sig också ett ragg. Ett par killar i 30+ hälsade på henne (ja, jag blev
totalignorerad) och den ena tyckte att hennes namn var GUDOMLIGT VACKERT!
Kul för Saxin. En annan gubbe ville klämma på mina bröst. Jag avböjde.

Igår kväll var jag och N med tillhörande mödrar iväg och red på utomhusbana.
Det blåste något alldeles förskräckligt men det var roligt och nyttigt.
Mozart tyckte att det var oerhört jobbigt, lat som han är, och tjurade snart
ihop och antingen sparkade han - eller så tvärvägrade han att gå.
Men på det stora hela gick det bra.
Det roligaste var att se att han utan några som helst problem galopperar samlat och
i stadig form genom både hörn och längst med långsidor. Att han kan det är klart att
jag är medveten om, men det var så stor skillnad mot i ridhuset. Där har han inte
alls någon lust med det inte. Utomhus är grejen.
Idag ska jag rida lektion och hoppas för allt jag är värd att det icke blåsiga
vädret håller i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0