LOOOOL!

Efter skolans slut igår for jag och Elin till Örebro. Sugen på lite shopping!
I slutändan blev det: ett par svarta shorts, ett par mörkgröna haremsbyxor, två par linnen, två olika nagellack, awesome ögonskugga, ögonfransböjare, rougeborste, osv. Nöjd! Just ja, en ny mobil blev det också.
Vi åt ruskigt god mat samt årets första mjukglass.
När jag kom hem var jag smått utelåst eftersom jag inte hade någon nyckel och lyan stod ekande tom. Jag följde istället med Elin hem; något senare drog vi hem till Claes där Elin satte saxen i honom. Därefter lite fotboll med dem och Oscar innan Claes skjutsade mig hem.
Här hemma var Esben med mor och den nya fritösen invigdes. Sent i säng blev det och idag har enbart städning stått på schemat. Jag har sista rycket kvar att göra men tog mig nu en liten, kort välbehövd andningspaus.
Drygt fyra kassar kläder och ett tiotal skor har kasserats, hejdå, och ändå är det alldeles för mycket. Det får inte plats! Efter sommaren ska jag göra en storröjning, tror jag. Ut med det gamla, slitna och behålla en mindre mängd av det bra.
Men jag älskar mina kläder, alla plagg... Det är en sjukdom, säger mamma, att jag bara handlar och handlar.
Jag behöver knappt tvätta mina kläder längre- jag köper nya istället, och då har man tydligen överskridit en gräns.
Okej, som sagt, sista rycket och sedan ut till Mozart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0