Himla rolig kväll och några poliser

Jag mötte upp Angelica runt fyra-snåret och vi begav oss direkt och käkade. Därefter tog vi hennes snyggbil och for iväg till skolan där det uppträddes. Småstjärnorna, kvällen till ära, och det bjöd på många skratt. Duktiga små barn! Det tog några timmar och sedan så undrade vi hur vi skulle spendera kvällen. Vi behövde inte undra särskilt länge. Vi plockade upp Pontus och cruisade runt, runt, runt. Han fick ett tag senare hoppa av och vi for och hämtade min bil. Köpte chips, cola och choklad och sladdade runt ett tag med poliserna hack i hälarna. Det är helt sant.
När vi till sist bestämde oss för att bege oss hemåt, åka och hämta mina grejer och släppa av Angelica vid sin bil, så stod en taxi och blockerade min nerfart. När vi kom närmare insåg vi att - oj och hjälp - det är polisen. Så där fick jag minsann både blåsa och visa körkortet för första gången.
Jag hämtar mina grejer, säger hejdå till Angelica och beger mig hemåt. Jag hinner inte åka långt innan jag ser pikétbussen som följde efter oss lite tidigare. Jag blir förstås stannad igen av ungefär sveriges snyggaste polis.
Jag: "Måste jag alltså blåsa och visa körkort igen?"
Han: "Haha, har du redan gjort det?"
Jag: "Ja, nyss, däruppe. Ska jag blåsa igen?"
Han: "Nä, det behövs inte."
Jag: "Nähä, okej..."
Han: "Var ska du?"
Jag: "Hem."
Han: "Hehe, okej, kör försiktigt."
Jag: "Jadå, hejdå."
Ja, det gick ju himla smärtfritt och nu är jag hemma, efter en väldigt kul kväll med Angelica!

Lär slockna snart, är ju rätt galet trött.
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0