En portion shopping

Det bar av tidigt i morse. Redan klockan nio fick jag stiga ur sängen för fixa hästar och göra mig i ordning. Därefter bar det vidare till Saxins stad där jag och bror förlorade en mängd hår. Just precis. Det blev ingen ny frisyr. Snarare en uppfräschning av den jag redan hade. Tunnare. Mer uppklippt. Mer markant snedlugg. Typ. Inte så stor skillnad, men det känns bra. Jovars. Så vi tog tåget in till Örebro.
Det första vi gjorde var att äta. Vad annars? Det blev baguette och cola på ett mysigt ställe. Jag dregglade och hade mig som alltid. De som inte vet att jag faktiskt någorlunda är kapabel att ta hand om mig själv tror nog att Saxin är min personliga assistent. Eller möjligen min stackars mamma.
Ut och in i affärer. På och av med kläder. Svettiga provhytter, luftkonditionering har diverse butiker aldrig hört talas om. Verkligen jättemysigt när man står där och försöker dra på sig tröjan som klibbar sig fast redan innan plagget hunnit passera pannan. Äckligt. Det gör mig irriterad också. Riktigt irriterad. Hur som helst fick jag med mig hem; ett par jeans (cheap monday), ett orangefärgat realinne på wear it samt en skjorta i allskönans färger till lillebror, ett par orangea tygskor, hårspray, blonda slingor och något mer som jag förträngt. Poff så var en hel del pengar som bortblåsta. Då blir man lite ledsen faktiskt. Skulle egentligen ha just tröjor men jag ska nog beställa via postorder istället. Det är lite roligt. Får se när det blir av. 
Med skoskav i bagaget satte vi oss på tåget och åkte hem igen. 
Nu är vi med all rätt trötta. Shoppning tar död på en. 
En annan sak som jag/vi funderade lite på var när Saxin handlade en loka på pressbyrån (för övrigt kostade denna lilla flaska ARTON kronor vilket jag tycker är något i stil med rån). Kvinnan i kassan log ett stomatolleende mot oss och sade: "Var det allt?" 
Ungefär som att man skulle svara: "Nej.. jag tänkte hämta lite mer sen.." eller "Nej, men jag tänkte betala den här först bara för att vara rolig." 
Jag förstår inte riktigt varför. Fast det är alltid skoj med glad personal. 
Saxin ligger och läser om bröstförstoring nu. Man ska tydligen spruta in något som får brösten att svälla upp. Mysigt, kan tyckas. Eller inte. Det känns nog mest sjukt. 
Det var alltför idag. Jo. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0