Fempunktslistan del3

Senast jag uppdaterade om denna otäcka lista var den 3juli, så jag kände att det var nog stor tid att se över den. Att jag fortsätter hålla den i gång är enbart för att jag är så snuskigt envis med att inte ge upp. Så min uppdatering angående denna lista kanske börjar bli positiv och visa förändring om något år... eller ännu längre.

1. Rida igång Mozart på allvar och göra tävlingsdebut.
Efter ca7 veckor: Skämtar jag med mig? Det här var störtlöjligt. Jag har haft alldeles för många bollar i luften och under de senaste två veckorna har Mozart haft någonting som liknat en semester. Vi har ridit ut ett flertal gånger men det har inte varit någon specifik ridhusträning. Imorgon kommer hovslagaren, om drygt en vecka börjar träningen igen och det börjar bli svalare ute. Dags att ta nya tag... med andra ord.

2. Viktminskning
Efter ca7 veckor: Nu kommer vi till det känsliga ämnet. Det har stått precis helt still -plus, minus nåt kilo- de senaste 4-5 veckorna. Men så bestämde jag mig lite smått att någon ändring måste jag göra. Vad jag gjorde för ändring är nästan pinsamt att medge. Till en början satsade jag stenhårt på grönsaker istället för potatis och pasta och jag uteslöt bröd, jag är ändå inte speciellt förtjust i det sistnämnda. Jag drack mängder med vatten före maten, mellan målen och när jag blev hungrig. Jag käkade också en hel del äpplen. Men så tröttnade jag på det också, givetvis. Då insåg jag att jag äter bara det jag känner för. Är jag sugen på kladdkaka, men då äter jag en bit sådan men får istället avstå från något annat sedan. Och det har fungerat utmärkt, än så länge det vill säga. Och så har jag gått promenader. 20-30 min promenader, en liten slinga, men hundarna. Dock blev det ett uppehåll under helgen och genast kände jag inte alls för att ut och gå när jag kom hem i söndagskväll, men jag ska försöka komma igång med det igen. Men nu kommer vi till det så kallade viktiga (jag mår i alla fall bättre av det), har det blivit någon viktminskning?
Svar ja. När jag ställde mig på den otäcka vita apparaten i morse visade den -3,2 kg.
Det syns inte om man tittar på mig, det gör det verkligen inte. De små kilona gör ingen avsevärd skillnad utåt sett, men jag vill lova att visa av mina byxor har blivit större. Inte mycket, men ändå så pass att man blir glad. That's it. Det var väl det enda roliga med den här listan. Men självfallet sitter det väl någon eller ett par därute som ser bra skeptiska ut efter att ha läst det här. För det första muttrar de något om "det kan ju inte vara bra, bättre att äta tallriksmodellen blablabla" eller "visst, säkert.. skryter om att ha gått ner så och så mycket, eller huuuur". Men det är okej. För jag mår bra i alla fall. Åtminstone bättre.

3. Städa mitt rum 1 gång i veckan
Efter ca7 veckor: Egentligen borde vi ta bort den här punkten också. Jag avskyr att städa. Speciellt mitt rum. Mer behövs nog inte säga.

4. Köpa en laptop:
Efter ca7 veckor: Vi stryker punkten. Jag vill inte ha någon. Jag behöver ingen.

5. Skicka iväg min bok och börja på en ny
Efter ca7 veckor: Den är fortfarande lika ivägskickad som tidigare, har fått nej från de två största bolagen, vilket jag förväntat mig. Jag vet inte ens om jag skulle vilja ge ut den längre.. av olika omständigheter. Det är lite synd men jag känner att, nej...
Jag har inte börjat på en ny och jag tror inte att jag tänker göra det heller. Jag har ingen skrivlust. Jag bloggar lite titt som tätt, det är för att jag tycker det är kul att uttrycka mig och mina känslor på diverse olika konstigheter. Men nej, skrivlusten har jag tappat på vägen, precis som en del annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0