fredaaaag

Som jag anade igår, idag känns allt mycket bättre. Ny dag, nya tag och att jag dessutom är bortbjuden gör saken enbart bättre. Men redan i natt någon gång blev jag uppmuntrad och kunde somna med ett leende på läpparna. Det är sådana där oväntade händelser från ingenstans som gör mig oändligt tacksam.
Idag väckte mamma mig redan halv tio. Halv tio. Det var en ren och skär mardröm. Sju ynka små timmar. Så jag drog täcket tätare om mig och somnade om. Tio i ringde hon på min mobil. Jag tryckte direkt på upptaget och somnade om. Ett par minuter senare står min kärleksfulla lillebror och skriker mig i örat precis bredvid sängen. Han förklarar med sin argaste röst att mamma faktiskt väntar på mig där ute och blir helt vansinnig när jag vänder ryggen åt honom och sluter på nytt ögonen. "Jag skaaa", muttrar jag till sist. När han lämnat mitt rum kliver jag upp, får tag i ett par ridbyxor samt någon t-tröja som sett betydligt bättre dagar. Borstar tänderna för att undvika att döda någon, drar på mig jackan och går ut.
Ute regnar det. Men det är kvavt, dock inte speciellt varmt utan lite lagom. Vår nye hovslagare har anlänt och det dröjer inte många minuter innan jag är förälskad. Ja, inte på det viset att han var snygg och underbar, utan hans sätt mot hästarna och hur han bemöter sina kunder. Vår förra, utan att nämna några namn, var både nonchalant, besserwisse samt småtjurig. Hur som helst var det i alla fall avsevärt mycket fler saker som vi ogillade med honom än gillade, även om han kunde det han gjorde. Men- allt kan bli bättre vilket det också blev. Det här är ju inte speciellt intressant för er ickehästkunniga och ickehästintresserade men jag måste nämna det i alla fall. Mozart är så att säga plattfotad, han är fula fötter överhuvudtaget. Ja, hovar det vill säga. De blir lätt trasiga och hovlslagaren förklarade varför det blir en så och en så. Så nu fixade han till Mozarts hovar och använde sig av en annan sorts sko. Och jag blev alldeles häpen, Mozart fick jättefina fötter! Så jag är supernöjd. Han var mycket skicklig, tillmötesgående och trevlig.
Eftersom det inte blir någon uppdatering ikväll så kommer jag med all säkerhet försöka pressa in minst ett par inlägg till innan jag åker. Jag förstår inte, jag är alldeles besatt av bloggen nuförtiden. Tack och lov så är det just det jag pysslar med när jag väl sitter vid datorn, jag uträttar faktiskt en hel massa resten av tiden på dygnet. Just för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0