godmorgon

Sådär, då har jag varit vaken i en och en halv timme och jag är klart. Jag har faktiskt varit klar i nästan fem minuter. Jag har inte ens behövt stressa. Nu äter jag lite frukost, lite jobbigt såhär tidigt bara, samt bloggar. Moder Abraham undrade om det verkligen var nödvändigt att "blogga på morgonen, dagen, natten och hela tiden".
Jag är inte speciellt nervös och var det faktiskt inte igår natt heller. Visst, magen var nervös men det var ingenting som hindrade mig från att sova. Direkt jag sagt godnatt framåt tolv-draget tvärslockande jag och vaknade inte förrän klockan ringde.
Lillebror ska börja 5an. När jag skulle börja 5an tyckte jag att jag var stor, världsvan och nästan vuxen. Åtminstone tonåring. Nästan. Nu ska jag början ettan på gymnasiet och jag känner mig mindre än någonsin. Det värsta är ju att vara den yngsta årskursen. Det var inte roligt att börja 7an och det var inte skoj att gå på lågstadiet. Alla var så stora.
Dagens outfit som är så populärt att lägga upp skulle jag kunna lägga ut en bild på om jag hade en fungerande kamera. Men det har jag inte. Hur som har jag på mig gamla kläder, sådana som hängt med ett tag men som jag trivs relativt bra. Stuprörsjeans a la crocker, brun blank dragkedjströja, vit t-tröja, blommig scarf, vita tygskor. Minst sagt vardagligt, men som sagt, bekvämt.
Nej, nu ska vi jättesnart åka. Dags för mig att säga hejdå.
Ha! Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0