hej alla glada

kan man ju säga men jag är då inte det minsta glad. Jag är trött. Jag är jättetrött. Jag är så trött att jag mår illa. Jag vaknade runt halv tio (jag somnade faktiskt inte förrän efter halv tre. Visst, det är självförvållat, men jag var inte så trött.. då!) av att dum hund nr2 stod och gapade som en galning. Nej, hon gapade inte ens. Hon skällde som besatt. Anledningen var att mamma hade gått ut en sväng för att hjälpa mormor och morfar med någonting och då fick ju hon för sig att hon var själv. Så synd om henne! Till slut blev jag hysteriskt irriterad och ropade så högt jag kunde från min säng att: "håll tyst" och mumlade vidare någonting för mig själv i stil med: "annars.. -våldsbenäget, våldsbenäget-".
Men somna om gick inte. Ögonlocken var tunga som bly och behövde sömnen. Men nej, inte en chans. Så istället steg jag upp och kände mig genast så rastlös man kan göra när man inte fått sina välbehövda åtta timmar. Detta resulterade i att jag stekte Amerikanska pannkakor. I skolavslutningspresent fick jag av Kristofer, Johannes och Alex en Studentkokbok, den är helt fantastisk. Jag som inte är så hemma på att laga mat formligen älskar den. Allt är skrivet mycket utförligt och på ett sätt som är lätt att förstå. Tacksamt! Har använt den hur många gånger som helst. Att det låg en pik bakom hela presenten låtsas vi inte om, för de vet, speciellt Kristofer, att jag är värdelös på matlagning och att baka. Men faktiskt så har jag bättrat mig och gått från bränt och illaluktande till ätbart. Det är ett stort steg för mänskligheten!
Dessvärre fick jag ingen nytta av pannkakorna. När jag började steka den sista sköljde en jättevåg av illamående över mig. Den kan bero på att jag igår bara fick i mig lite potatisgratäng och grönsaker till lunch och en bit kladdkaka. Sedan glömde jag bort att äta vilket absolut inte är likt mig. Jag äter ju så fort jag får chansen. Men jag vet inte vad som har hänt med mig den senaste veckan. I och för sig är det bara positivt att jag inte vill äta (den omtalade viktnedgången på min lista blir ju glad, vilken jag skall uppdatera alldeles snart!) men det känns inte fullständigt normal att 80% av min vakna tid gå runt och vara illamående. Men jag ska försöka få i mig lite yoghurt och vatten sedan i alla fall, förhoppningsvis avtar det gröna locket i min hals. Blä. Vi skyller på hormoner. Det gör jag ju alltid annars.
Vi får se vad den här dagen har i sitt bagage.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0