Hejhopp!

Detta blir mitt fjärde inlägg för dagen och klockan är ändå bara just i stunden kvart över två.
Jag har bakat blåbärsmuffins eftersom någon otrevlig typ gav sig på den sista kladdkakan när jag gått och lagt mig. Det var meningen att jag skulle ge bort den ikväll till bättre behövande men så nu får det bli muffins istället. Och för övrigt, vill nu inte komma i onåd hos min mamma; vispa INTE ner mjölet i ägg och socker. Jag tyckte att det var lättare att vispa det än röra. Hon plockade då fram en tjock bok och hade en föreläsning för mig samtidigt som hon antydde att hon, när muffinsarna kommit ut, skulle säga: "vad var det jag sade". Framåt tre ska jag börja med middagen, kycklinggryta som jag hittade i den här boken. Fy, så roligt det är!


 


Kommentarer
Postat av: Saxiiiiiin

Men man vispar ju inte ner mjölet direkt till äggen och sockret?! Du blandar ju allt pulvergrejs försig och sedan vispar ägg och sockar poröst. Sedan har du ner mjölblandningen i smeten, blandar och sedan häller i det smälta smöret. Något annat sätt finns inte..! ;)

2008-08-07 @ 23:03:54
URL: http://engulanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0