hello

Usel uppdatering idag, yes, jag vet.
Vi kör en snabb genomgång över vad dagen bjudit på, denna måndag som är den sista måndagen innan skolan börjar.
Jag vaknade nästan en timme före Saxin så jag gjorde frukost. Am. pannkakor, rostat bröd, juice och melon. Gott men mättande. Därefter sjöng vi lite sing star, om jag minns rätt. Saxin påpekade att hon var hungrig. Igen. Vi släppte ihop hästarna och moder Abraham blev allt annat än glad. Tack och lov var hon inte hemma under denna händelse! Jag och Saxin var beredda att gräva vår grav och avnjuta en sista måltid i levande tillstånd. Men av mitt skrivande att döma så lever vi fortfarande. Det känns bra. Och nu går alla tre hästarna och käkar i stort sett bredvid varandra.
Vi gjorde inte speciellt mycket mer. Började kolla på en film. Saxin låste ut mig. Vi kastade godis på hundarna och Saxin hittade päron. När moder Abraham kom hem red vi. Det var skoj! Mycket fart och fläkt på hästarna, förutom mammas. Han var mest en stoppkloss. Mozart föredrog inte att vara sist men det gick bra. Han gick upp i ett gäng buskar och kliade sig. Det var mindre roligt. Hjärndöd häst. Väl hemkomna släppte vi ut hästarna, duschade, åt mat och såg klart en film. Vi har nog snart uppfyllt ett filmrekord på väldigt få dagar. Konstant filmtittande på Saxins medtagna dator. Mysigt.
Nu får det vara nog!

Kommentarer
Postat av: Erik Keding

Kan inte du göra en sån frukost till mig imorgon? snälla?

2008-08-12 @ 17:15:54
URL: http://theartist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0