husligheten själv

Från halv tolv- tiden har jag varit i full gång. Jag städade upp i köket ännu en gång, disk överallt. Man kan tro att det bor en tiobarnsfamilj här. Under tiden slängde jag ihop en potatisgratäng med fetaost, den blev jättegod trots en aning för mycket vitlök. Men att jag nämner fetaost är av den anledningen att jag skall ge er ett välmenat råd:
Om ni får för er att köpa en fetaost i platspaket, helt okej för mig, men detta kräver lite extra uppmärksamhet. Så när ni öppnar den, håll den INTE upp och ner när ni avlägsnar plasten med ett hastigt ryck. Varför?, kanske ni inte så ickekunniga angående fetaost säger. Just därför att fetaosten ligger i en mängd gulaktig vätska. Så vill nu undvika att få den på kläderna och över hela golvet, var försiktiga!
Detta var bara ett råd i största allmänhet, tro ingenting annat.
För övrigt passade jag på att slänga ihop fyra mindre kladdkakor i pajform, lite mer portioneligt än två jättestora. Jag tycker faktiskt just nu för tillfället att det är superkul att pyssla i köket, laga mat, fixa och dona. YES!
Om det inte hade varit för min otäcka hästkreatur skulle jag ha ridit nu. Men det får uppenbarligen vänta till på fredag, som sagt.
PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0