slutt

Jag låg och läste lite alldeles nyss och just nu så utspelar sig livet i boken på vintern.
Plötsligt kände jag att jag längtade efter vintern. Dra på sig en ful stickad mössa, en tjock jacka, lovikavantar, kängor och sedan promenera i den kyliga luften på sprakande snö. Dessvärre brukar jag tröttna på kylan och blötan som uppstår fortare än kvickt. Och vid det här laget skulle det vara kolsvart ute. Mörkret är nog kanske ändå det som stör mig allra mest. Man blir deppig, framför allt trött och känner otroligt lite ork och lust förhållandevis till sommaren. Vi får dessutom det alltid så kallt inomhus. Relativt stort hus med inte alltför bra värmespridning. Ett par täcken och filtar brukar jag se till att ha till hands och pyjamasbyxor är nästintill ett måste. Det värsta är att gå upp tidigt på morgonen. Slita sig från den varma sängen och ge sig ut i kylan, sätta fötterna på det iskalla golvet och med hackande tänder göra sig i ordning. Vi har ett värmegolv men det utnyttjar vi mer sällan än ofta. Elementen är vi även snåla med och använder istället oss av att elda i kakelugnen. Kakelugn. Jag tror det är en sådan vi har i alla fall. Men den sprider sig inte upp till mitt rum.
På sommaren är det varmast i mitt rum. På vintern kallast. Sorgligt.

Saxin kommer imorgon med en häst. Hon ska vara här (som det är planerat) till fredag. Vi kommer gå varandra på nerverna. Men det är mysigt! Nej men det ska bli jätteroligt.
YES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0