t j a b a

Vidervärdig uppdatering på det här bygget, jag vet. Men vad ska man skriva om? Livet är precis lika händelselöst som alltid. Visst, skolan har kört i gång och det är nästintill urtrevligt men det blir långtradigt det också.
På eftermiddagen någon gång kom E över. Han fick först hjälpa mig att ta in hästarna. Det var riktigt roligt, han var ju inte direkt van vid hästhantering. Jag, elak? Aldrig. När jag ställt upp Mozart på gången och kollar igenom honom upptäcker jag, givetvis, en tappsko på ena fram! Hur glad blir man på en skala? Så det var bara att släppa ut dem igen. Så E fick dessutom ta ut Mozart i lerhagen. Skoj.
Framåt kvällningen bestämde vi oss för att plocka fram Monopolet. Blev nästan två timmar intesivt spelande med undantag för hästfixning. Hästfixningen innebar att han än en gång fick hjälpa till att ta in hästarna, men den här gången var det dock frivilligt! Han fick således fixa vattnet och bära in hinkarna varefter han kommenterade: "jaa, nu vet jag att jag aldrig ska ha häst i alla fall..." Jag erbjöd honom att få komma hit och mocka varje dag, tyvärr så avböjde han.
Åter till Monopolet. Jag var bäst. Eller ja. Jag hade åtminstone överlägset mest pengar men de andra lyckades ju plocka på sig så äckligt många gator. Jag hann aldrig med och så pjoff var allt slut. Så där satt jag med gator värda cirkus femtio kronor styck. Sorgligt. Normalmstorg blev inte min, inte heller Centrum. Så ledsamt!
Det blev oavgjort. Men jag tycker att jag vann. Jag hade ju mest pengar!

För övrigt håller bloggvärlden på att gå under. Åtminstone min bloggvärld. Johan Wiman har uppenbarligen tagit bort sin blogg. DJUP SORG!

Godnatt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0