long lie the rivers

Trångsynt fortsätter jag med mina sångtitlar som rubrik, det fungerar när min fantasi tryter. Jag har inte skrivit här på ett tag, delvis därför att tiden inte räckt till, men också därför att jag inte har vart på humör. Mitt humör har vart ganska omväxlande den här veckan, dock har mina sömnproblem minskat, vilket uppskattas djupt från min sida. Tack!
Den här veckan har jag, trots allt, vart min egen idol. Jag påstår inte att jag är bäst... men jag vet inte någon som är bättre. Jag har lyckats: genomföra två nationella svenska prov (i och för sig sabbade jag uppsatsen grovt och skrev om toalettlock, skjut mig!), skriva evolutions- och astronomiuppsatsen och plugga spanskan så att jag kunde den flytande idag. Dessutom så gjorde jag matten på håltimmen idag. Engelskan gick också helt okej great och jag är stolt. Jag till och med DANSADE på idrotten idag. Okej, om sanningen ska fram så är jag ingen hejare på att dansa. Det är svårt att erkänna, min självkänsla får sig en knäck, men jag är riktigt usel. Foxtrot och bugg.. nej, det är ingenting för mig. Pardans, det är ju sorgligt. Behöva.. och.. nej! Dessvärre så skall tydligen hela tisdagseftermiddagen den 26:e februari ägnas åt just dans. Sedan på kvällen bär det av uppåt och då ska alla skolor (9:or) i den här kommunen träffas och dansa. Det är ju löjligt. Jag tänker absolut inte delta. Visst, jag åker dit eftersom man får komp och det är obligatoriskt (blablabla) men dansa tänker jag då inte göra. Jag gör bara saker som jag är bra på. Att trampa folk på tårna hör inte till mina favoritsysselsättningar.
Pappa är just nu i Stockholm, inomhus-sm i friidrott. Lillebror är på väg till Värmland tillsammans med Kristofer, Johannes, Tim m.f för att imorgon ägna sig åt att kolla på rallyt, bergslagsrally tror jag det var, minsann. Detta innebär att jag och mor är hemma själva. Hon är riktigt sjuk och anar lunginflammation, får se om det blir ett besök hos akuten i helgen, så jag får ta hand om hästarna och diverse sysslor.
För övrigt så kommer den här helgen att bli riktigt, riktigt tråkig och jag skulle nästan hellre vara i skolan!.. okej, det var väl att ta i. Jag får väl ägna mig åt att fortsätta läsa i min nuvarande favoritbok, fördriva tid här, se på film och.. någon som har något annat trevlig förslag?
Nästa lördag..: puss på't!
Får se om jag uppdaterar här något mer senare, då jag fortfarande inte har funnit något att göra. Let's dance är ingenting för mig, tråkig svenssonunderhållning- enligt min mening.

Tjarrå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0