Dagens händelser ;

Jahaja, nu fick jag minsann för mig att uppdatera igen bara för att Emelie undrade om jag hade blogg.
Idag har jag varit hemma (såsom igår) eftersom jag har fått sjujäkla ont i halsen och tung huvudvärk, men den börjar sakta men säkert avlägsna sig så imorgon blir det nog skola. Den här dagen har fördrivits med tv-tittande och var helt kär i ett par serier som jag inte uppmärksammat förrän nu. Och så har jag suttit här och skrivit lite på min bok. En dag, tror det eller ej, då ska jag bli känd författare, vänta och se. Jag har just nu lite svårt att koncentrera mig, men det lugnar sig väl om en liten stund, behöver komma till ro och hitta lite stämningsfull musik. På tal om musik hittade jag en ny kärlek till min samling idag; those dancing days - helt underbart, sådant gillar vi! Ja... för övrigt, för att specificera, så dricker jag te och äter fil (det är ungefär fyra år sedan jag åt fil, jag åt det i samband med en magsjuka då och efter det har jag avskytt fil, men nu när yoghurten var slut fick jag använa fil som substitut och det går helt okej) med torkade aprikoser, russin, banan och solrosfrön. Helt okej, faktiskt. Jag har ätit en mängd med aprikoser idag på tal om ingenting. För tillfället gör jag allt för att hålla mig ifrån mitt sockerberonde som intalar mig att äta både det ena och andra. Och speciellt nu när jag går hemma dagarna i ända så lockar suger ordentligt. (Kanske jag borde göra en 'min-väg-för-att-tappa-kilon-blogg'? -jag skulle iofs misslyckas, men att gotta sig i andras olycka är ju alltid lika trevligt-)
Resten av den här veckan ser ut som så att :
Fredag: (om jag är frisk) kastträning någon timme på eget bevåg, tar det lite lugnt och sådär. Sedan vanlig friidrottsträning och efter det hasta till ridhuset med Mozart.
Lördag: Örebro tillsammans med Emilia hela dagen, åker hem till henne sedan och sover där.
Söndag: Samkväm, dela reklam, till ridhuset med Mozart.

... det är i alla fall så jag planerar, men man vet ju aldrig. Blir ju dessvärre sällan som man planerat. Jomen sådär, nu har jag i alla fall uppdaterat lite. Möjligt att det är mest för min egen skull eftersom jag inte har några flitiga läsare.

Tjarrå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0