i really want you

Då var dagens skoldel avklarad. Sjukt soft och smått onödig dag, kan ju konstateras. Först hade vi svenska och förberedelser för nationella prov nästa vecka. Efter det so, ritade en reklamplanch tillsammans med Emelie, Amanda och Elin. Tog min idé från 8an, smör på tub, men gjorde den mycket bättre än vad jag tidigare lyckats med. Übersnygg vart den, ha! Tryckgott är tubens namn och finns att köpa i Din närmsta matbutik, nu med tre olika munstycken. En för lite speciella tillfällen (vågigt), ett för smörälskare (tjockt) och så slutligen standard, det lite tunnare. Fantalalastiskt. Efter lunchrasten hade vi spanska och tog inte ut oss alltför mycket och så avrundades dagen med some a-tid. Gjorde klart den sista matteläxan. När jag började ta igen matteläxorna för knappt en vecka sedan hade jag att göra läxa 5-12, men med hjälp av både den ena och andra så har jag nu äntligen lämnat in läxboken. Satisfied!
Har precis färglagt mina naglar och överväger till och med att ta mig tiden att locka håret och sedan slänga upp det i någon.. frisyr/uppsättning. Ska ju snart till Arboga, så det är ju inte för att jag ska sitta här hemma och vara uppklädd. Vi åker väl runt 18 så jag måste snart sätta igång om jag skall hinna. Och idag (detta måste bara skrivas) är jag inte det minsta trött. Har vart pigg hela dagen och känt mig så stabil. Trots en del magont och vem-vet-vad så mår jag faktiskt riktigt bra. Det var ett tag sedan och jag gillar den här känslan.
Lämnade in min blivande 'bok' till min svenskalärare så jag kan få lite kritik. Har känt mig väldigt osäker på mycket och lite hela tiden, så jag känner att jag är i stort behov att få utbyta tankar med någon kunnig. Ska försöka att läsa en del i min lånade bok (se tidigare inlägg om det är av intresse att veta vad för bok) och låta mig bli inspirerad, får alltid åtminstone någon ny idé och en del ord som man kan använda. Mina favorituttryck just nu är att ex. "att leva djävulen" och "slå ihjäl tiden". En vacker dag Ska jag bli författare, det ska gå. Jag ska ha ett vanligt yrke, men på sidan av vara en känd författare. Att beröra folk genom texter, sidor man skriver är något fantastiskt. Men vi får väl se. Oftast är ens vägar omöjliga att förutspå, så mycket hinner ändra sig och mogna.
Lämnade hur som helst in min ansökan idag, känner mig helt säker och det är inte illa. Det ordnar sig nog, det gör det alltid... på ett eller annat sätt.
Nu ska jag dra vidare. Ha det bra, gott folk!

Tjaoo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0