tjugoandra januari

Idag vill jag meddela att det är kallt ute och att jag håller på att förfrysa. Skulle möta mamma och gick i ett par minuter och efter den pyttelilla promenaden hade mina händer och kinder förlorat känslen och benen brände. Hur roligt är det egentligen!? Ta och ge mig lite sommar istället, åtminstone plus grader och torrt i marken (lerig hage är inte alls trevligt).
Hur som helst så slutade jag redan 10.45 idag eftersom jag var på friendsutbildning förra tisdagen när resten av skolan hade undervisningsfri ef, så alltså tog jag ut den idag istället. Så jag är precis hemkommen, ska snart äta lite med mamma, sedan skyffla iväg Mozart till ridhuset och rida ett tag och efter det måste jag nog sätta mig med lite läxor, sorgligt nog. Skulle ju egentligen ha tagit mig till ridhuset imorgon, men då skulle mamma tydligen på något möte med jobbet så eftersom det krockar med friidrottsträningen får jag ta ridhusträning idag istället. Och rida ut går inte alls nu heller, för ännu en gång har Mozart lyckats få av sig en sko. Tröttsamt ab!
Jomenvisst. För övrigt så har jag blivit förtjust i hårda tomater med örtsalt och torkade aprikoser. Jag känner mig pepp!

Tjarrrrrå!


jag tänker på dig.


uppdatering 15:31
Tänkte uppdatera en aning nu när jag nyss kommit hem från ridhuset. Jag är trött, har träningsvärk - speciellt i axlarna- och börjar få en gryyym huvudvärk. Varför det..? , kan man ju fråga sig. Svaret på den funderingen är att min bror, lillebror spelar saxofon och det håller på att döda mig. Ett sådant fruktansvärt instrument och det ljud som kommer ur den mackapären.. det är sorgligt, jag blir deprimerad!
Det gick bra att lasta Mozart både när vi skulle dit och hem. Det blåste en aning i tältet men mamma drog på radion så det blev finnemang. Vi gjorde inte direkt något speciellt idag.. red utan stigbyglar, tränade galopp på volt.. eftersom han inte är i den konditionen han en gång vart så gör jag inte alltför mycket underligheter. Mucho trött och svettig vart han i alla fall. Så nu står han och Råttan ute i stora hagen och käkar hö.
Ska ta och plugga lite hemkunskap inför morgondagen, inte alltför lockande, men även det måste göras.. tydligen. Behövde inte göra so:n idag heller så jag ska plugga ännu lite mer ikväll och sedan tvinga någon att låta mig göra det imorgon. (jag hoppar snart sönder den förbannade saxofonen!!) På träningen igår så tror jag -känns i alla fall som så - att jag lyckades sträcka baksidan av mitt lår, för nu gör det attans ont där i alla fall. Inte roligt alls. Nej, nu måste jag väl ta tag i läxorna..

Tjarrrrå, för andra gången idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0