håll i hatten

Jag skulle kunna skriva om hur fint väder det har varit i dag, men det känns lite väl trivialt för att passa i min familjära blogg. Så då återstår frågan: vad ska jag skriva om? Att hoppa över en dag är inte ens ett alternativ. Igår berättade jag om en misslyckad rakning, jag har delgett er ett antal små konversationer från jobbet (det utspelade sig en ganska rolig idag också, får se om den kanske dyker upp..), jag brukar framförallt slänga ihop en version av min dag. Men hey, dags för en förändring börjar det kännas som. Men fortfarande: 'vad?'...
Medan jag funderar kan jag trots allt berätta en liten händelse från jobbet som var något utöver det vanliga, vilket i det här fallet enbart är negativt. Lilla charmtrollet (med andra ord världens sötaste 2snart3åring) skulle precis åka hem, pappa stod med hans saker och bytte ett par ord med en av dagisfröknarna. Plötsligt hörs ett gällt hysteriskt skrik som inte upphör. Vid förrådet står det tre bänkar, sådana där i mörkt trä som har två bänkar och ett bord i ett... Han har trillat emellan och det lilla huvudet slängts i asfalten och senare upptäckte vi att han måste ha landat på en sten och en pinne. Det hade blivit ett rejält hack i bakhuvudet och det blödde frikostigt. Lilla barnet grät, pappan blev lite smått chockad. På med bandage och så vidare till akuten. En aning obehagligt måste jag säga.
Jag var ned och norpade åt mig ett par precis nygräddade bullar. Passande nog ringer precis telefonen. Privatnummer, noterar jag och svarar.
"Ja.. det är idla", säger jag med munnen full av bulle som jag inte hunnit tugga ur.
"Jag hetech vemvetvad ochu jag görch en majknadsunsökchning och vemvetvad ochnågotom helsingbohg" säger människan i andra änden. Till en början är jag helt säker på att det är någon som driver med mig, kul skämt, tänker jag. Så fortsätter han: "å shå sckulle jag veilja ställa någcha fchåghor om du hach tiied".
"Du får prata med min mamma" säger jag som nästan satt bullen i halsen och sträcker över luren. Så, det var väl det mest spännande som hänt mig idag.  

Bullbak


Lillebror. Det är långt ifrån
varje dag som jag känner
att jag älskar dig! ..
(och inte skulle vilja byta bort dig)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0