Hemma igen

Fiska måste vara bland det roligaste som finns. Rofyllt skulle jag dock inte påstå att det är i mitt fall. Jag far runt och slänger i på tusen olika ställen, drar upp, kastar i och allt som är möjligt att göra med ett metspö i högsta hugg.
Vi kom i alla fall fram till sjön som inte alls ligger långt hemifrån. Vi rodde över till andra sidan där fisket kunde köra i gång. Till en början var det riktigt dött och för att inte tala om värmen. Solen stekte oss som köttstycken på grillen. Efter ett tag knallade jag bort till pappa som stod ganska avskilt i hopp att det skulle gå bättre där. Och visste gjorde de det. Första kastet - jag frågar pappa hur fort han anser att jag ska veva samt meddelar för honom att det är hans drag jag snott och att det är ett sjunkande sådant - och så plötsligt rycker det till och jag får ett attans motstånd. Pappa håvar och strax därpå var regnbåge nummer ett uppe. Glädje! Knappt en minut senare fick även pappa en som till mitt förtret var mycket större än min.
Det började mullra på himlen och vi beslutade oss för att ro tillbaka. Jag och pappa fick åka sista vändan i ekan och stod kvar och fiskade medan vi väntade på att färjan skulle anlända. Då haffade jag ännu en regnbåge. Vilken känsla!
På andra sidan grillade vi, pratade, fiskade ännu mer och hade helt enkelt jättetrevligt.
Ja, vi fiskade, ja. Jag fick en gädda på spöet och ropade bortåt mot folket att jag behövde en håv. Moder fick fart men hittade ingen håv, efter en stunds väntan och oro i maggropen slet sig gäddan och hejdå med den.
Nu har jag precis kommit hem och jag är mycket nöjd med ef/kvällen trots femtioelva nya myggbett som klär mitt rödmosiga ansikte.
Jag har bilder men hittade tyvärr inte kabeln till kameran. De kanske dyker upp så småningom.
Någon annan som haft en trevlig kväll?


Kommentarer
Postat av: lottye

:). haft en bra dag?

2008-07-12 @ 23:15:48
URL: http://republic.blogg.se/
Postat av: lottye

åh hästar.. :) vart rider du någonstans ? jodå seg men bra :)!

2008-07-12 @ 23:25:29
URL: http://republic.blogg.se/
Postat av: Nikolina

Hej!

vore snällt om du kunde besöka min blogg

och lägga till en kommentar om vem, just du

tycker är mer mäktigare, kvinnan eller mannen?

2008-07-12 @ 23:30:11
URL: http://mjaubaby.blogg.se/
Postat av: lottye

oj, vad roliigt :o:)!!

vad har ni för hästar?

2008-07-13 @ 01:29:44
URL: http://republic.blogg.se/
Postat av: Christian

Ha en bra dag!

2008-07-13 @ 09:32:55
URL: http://chr1stian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0