i sista minuten

Kom precis på att det bara är tjugo minuter kvar till imorgon och att jag inte hunnit med något dagligt blogginlägg. Som den principiella individ jag är så skyndar jag mig troget att skriva några trogna rader.
Den här dagen har varit pest och pina, jämförbar med galna kosjukan eller möjligen den där sjukdomen som blev resultat av råttor på båtar. Den där sjukdomen som dödade så många... Vad heter den?! Digerdöden! Det var ju pest. Justså, men det var digerdöd som jag letade efter. Så, då har vi löst det fallet också, elementärt min käre Watson.
Jag har varit på riktigt uselt humör utan några större förbehåll. Jag har stört mig på allt, blivit irriterad för ingenting. Har inte riktigt klarat av att konstatera anledning ännu. Idag har jag åtminstone varit mer aktiv än tidigare. Har både ridit, promenerat och lagat mat.
Det kröp en fästing på mig idag. Panikartat obehagligt. Men jag knep det odjuret och såg till att han fick avsluta sitt liv i ett avlopp.
Igår/idag natt mellan 01-02 lyssnade jag på P3. Vi skulle gissa vad Rune från Flen hade för hobby. De som ringde in och kom fram fick bara ställa fem ja och nej frågor plus en gissning. Ingen klarade det. Rune fick en Torgny Melinsskiva och det visade sig, snörpligt nog, att han var marsinpanfigursgörare. Hade visst jobbat på konditori eller något dylikt.
Rune var typiskt en sådan där gubbe som man blir rentav arg på. Han pratade i det oändliga, avbröt radioprataren, lade sig i allt. Han visste allt, hade varit över allt, jag kände för att slå honom med en batong över örat. Radioprataren fick också nog till sist och sade med mycket allvarsam och varnande ton: "Håll dig till reglerna, Rune."
Precis. Det kan vi ta lärdom av. Vi håller oss till reglerna.
Nu ska jag läsa en timme fram till det att P3 ska hitta en ny hobbymänniska. Jag hoppas i alla fall att det är ikväll också. Det var mycket spännande och nervkittlande.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0