uppe i ottan

Idag vaknade jag alldeles av mig själv redan klockan 9. Så idag har jag sannerligen varit med redan från början.
Idag är det onsdag och jag vet inte alls vad jag ska hitta på. Jag avskyr sådana här sega dagar då jag känner mig totalt rastlös. Men kanske är det så att bo på landet. Ja, förmodligen. Blir kanske lite sola, lite ridning, lite promenad. Egentligen skulle jag passa på att rengöra och smörja Mozarts grejer... Egentligen då alltså.
På morgonen har ju hunnit störa mig på tvprofiler i gubbåldern som har pojkfrisyr. Skrattretande.
Jag skulle även vilja rösta nej till alla flugor. Hästarna är minst sagt missnöjda med läget. De senaste dagarna har vi fått gjort som så att de har fått stå inne under dagen och sedan gått ut på kvällen då nästan alla fän försvunnit. Det har fungerat bra och det har inte alls varit någon mygginvation. Mozart är dock knölig över hela kroppen och det verkar klia på varenda millimeter hud och fy så synd jag tycker om honom. Kan inte vara så lätt att vara häst jämt, inte.
Jag skulle verkligen behöva ta en tripp in till biblioteket idag. Jag har slut på böcker. Den sista Stieg tänker jag förmodligen inte förbarma mig över, den är inte rolig för fem öre. Jag måste ha böcker.
Någon gång under följande veckor har jag lovat att hjälpa farmodern att  tvätta fönster och byta gardiner. Och så har jag sagt att jag ska ringa Mojje eftersom hon väntar. Och så ska mormodern och morfadern snart flytta så då ska det även hjälpas till där. Mina sista veckor kommer bli något av hjälpa-till-veckor. Okej.
Nej, egentligen är det för fint väder för att sitta här. Nu ska jag nog knalla ner och se om jag kan smöra in mig hos någon familjemedlem med körkort...


Kommentarer
Postat av: Saxin

Nästa vecka lär du ju bli upptagen, med mig. :D

2008-07-30 @ 11:55:39
URL: http://engulanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0