Fempunktslistan, del1

Och Sverige är värdelösa.. någon som hade förväntat sig något annat? Pinsamt är ett milt ord.


Har funderat en del över mitt sommarlov, jag kommer jobba halva och sedan har jag ingenting planerat. Jag har länge velat ta mig i kragen för att faktiskt förändra bitar av min situation, eller vad man nu vill kalla det. När man går i skolan är det inte alltid så lätt, men nu har jag ju chansen.
Härmed ska jag göra en fempunktslista som jag verkligen måste ge hundra för att genomföra.
Jag är hemskt dålig, riktigt urusel, att driva igenom saker och ting. Men nu ska jag verkligen göra ett försök! (alla punkterna är inom loppet av sommarlovet)

1. Rida igång Mozart på allvar och göra tävlingsdebut.
Nu är det slut på att skylla på dåligt väder, känna efter om jag inte har ont någonstans och avlägsna den djävulska latmasken inom mig. Det får inte spela någon roll om jag känner för ridning eller inte, han ska få en toppenkondition, välmusklad kropp och en underbar form. Bara att sätta igång!

2. Viktminskning
Det har varit dags för det i snart tio år, nu får det faktiskt vara slut på att bara tänka tanken. Bättre mat, mindre småätning, mer motion, speciellt joggingen som ännu inte blivit någon vardag utan bara något som inträffar då och då när jag har sömnproblem. 7kg SKA jag klara, jag MÅSTE klara det. Det kommer att innebära knappt 1kg i veckan och jag har ju lite att ta av. Om jag ska få bättre självkänsla och må bättre, inte bara psykiskt utan också fysiskt, är detta en nödvändighet.

3. Städa mitt rum 1 gång i veckan
Kan verka oväsentligt, men jag tror att det räcker med två stycken riktigt seriösa punkter, det kommer att bli svårt nog. Städning skall ske varje fredag, om jag har något annat livsviktigt för mig så får det antingen bli tors, lör eller sön beroende på vad det är jag har för mig. Städningen innefattar total undanröjning, vikning på garderobsfronten, dammsugning, torka golven och ev. damma (jag avskyr att damma!), byte i sängen varannan vecka (det kommer jag aldrig klara.. jag är född till att vara snuskig, fet och lat)

4. Köpa en laptop
Jag har väldigt länge velat ha en laptop och nu efter sommarjobbet ska jag faktiskt införskaffa en. Det kommer gå åt en hel del injobbade pengar, men jag tror nog att det är värt det. Jag behöver kunna sitta själv och skriva i lugn och ro och inte slåss om datorn med min bror och mor.

5. Skicka iväg min bok och börja på en ny
Fyra böcker ligger just nu nedpackade i fyra olika kuvert. I dessa ligger också en lapp med lite information om mig och utanpå det bruna kuvertet står adresser till fyra olika förlag. Jag skall skicka iväg dessa snart och sedan invänta svar, vilket kommer ta mellan 1-3 månader. Jag har påbörjat en ny, men inte på riktigt. Utan jag håller på att lägga grunden, så det som menas med att "börja på en ny" är att skriva och komma igång ordentligt, ha en riktigt bra plan och uppläggning.


Sådär, om det hade funnits paintfunktion skulle jag ha undertecknat med mitt namn.
De svåraste att klara av kommer att bli 1,2 och 3, framförallt nummer 2.
Jag vet inte hur intressant det egentligen är att läsa om mitt liv och hur jag ska försöka förändra det och slå tag i saker, men jag hoppas att det inte blir alltför trist... ni får väl klaga i så fall!
Jag kommer se till att med bilder och text hålla er uppdaterade om hur det går för mig.
(nu låter det som om jag är jätteintressant, vilket jag för all del inte tror, men.. jag skriver ju trots allt till Er som läser min blogg och nu vet jag inte vad jag ska säga men.. öh..)
Wish me good luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0