femtonde juni.

Nu är det så att jag nästan blir besviken på mig själv. Jag missade gårdagens uppdatering. Så nu är det ett hopp mellan trettonde och femtonde som grämer mig.
Jag ska berätta lite kortfattat om de senaste dagarna. Bilder kommer så småningom dyka upp. Saxin har tagit på sig uppgiften att sända över alla bilder till mig, vilket är runt 400 st.
Hur som. Igår städade jag och Saxin hela förmiddagen- lunch, gjorde oss i ordning, fixade sallad. Framåt fyra började det komma en del folk och när vi någon timme senare slog oss ned vid borden var vi 15 st. God mat och underbart sällskap. Efter maten fixade jag och Saxin fem olika stationer, lekar. Det var allt från att hitta potatis till irländsk julafton till att ta på sig ett x antal klädesplagg och slå ned en spik med fel hand. Saxin träffade givetvis sin tumme, den är en aning blå nu. Dessa lekar medförde mycket skratt och dråpligheter. Det fikades. Sjöngs singstar och allas favoritthomas gick upp i falsett. Fy, så roligt det var. Allting avrundades framåt tolv då jag och Saxin kröp ned under våra täcken. Det dröjde inte alltför lång tid innan vi somnade. Jag måste även tillägga att vi fick härliga presenter. Min bror fick någon twixfylld bil, Saxin fick en kaktus (dock ingen vanlig kaktus. En gurka som stomme, på den sjuhundra tandpetare med gelehallon på, stor kruka fylld med vita och bruna polly), jag fick en studentkokbok. Den var riktigt härlig. Tack killar!
Ja, på tal om de killarna. Snart är de ju inte många kvar. Broder D har ju fått för sig att han ska flytta. Verkligen roligt. Grät en skvätt igår kväll när jag insåg att jag snart inte kommer få träffa honom i närheten av lika ofta som nu. Alla bara försvinner. Får bara hålla på och sakna nu för tiden. Riktigt ledsen, det var vad jag blev. Mer sentimentalt lagd än vad man kan tro. Men efter runt en 5 års (minst) vänskap kan man inte annat än bli ledsen. Usch så sorgligt.
Jag, bror och E fick också jättefina presenter av paret P! Mycket arbete låg bakom och jag skulle kunna tacka tusentals gånger.
Idag bar det av till paret F (nu blir det mer kortfattat). Det spelades kubb, åts mat, fikades två gånger, bjöds på uppträdande, sjöngs och det var allmänt jättetrevligt. Ett jättestort tack till paret för alla deras ansträngningar och förberedelser. Det var sannerligen uppskattat. Vi var trettio stycken och på slutet skulle jag tippa på ännu fler.
Denna helg har varit helt fantastisk!
Imorgon blir det sommarjobbsstart för hela slanten! .. jag kommer inte kunna sova en blund i natt.
Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Saxin

Du glömde min ; sparka-lilltån-i-krocket-mål-pinne.. o.o

2008-06-16 @ 02:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0