musikundersökning

Eftersom jag inte haft överdrivet mycket för mig idag så har jag gjort något slag av en musikundersökning.
Jag har laddat ned och lyssnat på diverse olika låtar från 6 olika (stora och små) 'folk' som är lite av historia.
Jag har varit och är fortfarande ett fan av Ebba grön. För ett par år sedan älskade jag deras låtar, i stort sett det enda jag lyssnade på. Riktigt så är det inte nu. Men jag har i vilket fall som helst alltid gillat lite äldre musik.
Just ja, för er som sett 'tjenare kungen', jag älskar musiken i den filmen! (.. även om själva filmen inte är någon höjdare).
Jag har listat och valt ut min favoritlåt ur följande. Jag börjar bakifrån.
6. Iggy pop : real wild child
Inte mycket att säga, föll mig inte i smaken. Dock blev jag ganska kär i ovanstående låt.
Men nej, definitivt ingen favorit.
 
5. Rolling stones : Loving cup [och/eller] as tears go by
Nej, nej och återigen nej. De pratar sig igenom sina låtar,
men när de väl sjunger ; helt okej.
Ovanstående låtar är nog i stort sett de enda jag fastnade för.


 4. Depeche mode : somebody
Nu börjar vi sakta men säkert närma oss min smak,
åtminstone liiite i ett hörn är vi och nafsar.
Överlag ganska bra. Håller medel. Inte jättebra. Inte dåliga.
(och där bröt vi svartvit trenden)

3. Sex pistols : god save the queen
Här började det bli svårt att välja en favoritlåt.
Sex pistols var bra, faktiskt ganska mycket bra.
Tummen upp!
 
2. Alphaville : romeos
Jag blev kär. Jag älskade den låten.
Jag gillade även andra låtar, de föll mig definitivt i smaken.
Spelningslistan, de har en given plats.


1. The (international) noise conspiracy : do i have to spell it out?
Mammas heta tips.
Helt okej, inga större fel.
Vid första "anblick" blev jag inte alls speciellt förtjust, men ju mer jag lyssnade...
Jo, det var faktiskt bra. Mycket bra till och med.
I fortsättningen kommer de då och då att finnas med på min spelningslista.
(detta band är dock bara 10 år gammalt)
 
Smaken är som baken!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Ska du lyssna på tidiga Stones? Isf börja med;

Get off my cloud

Wild Horses

Ruby Tuesday

Gimme Shelter



gillar du inte dem har du

1) Ingen musiksmak

2) Ingen framtid

;)

2008-06-23 @ 10:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0