ett stycke måndag

Nu har jag precis kommit hem från ridhuset och ska alldeles strax ut och hjälpa mamma iväg med Pavarotti. Sannerligen en lärorik lektion. Dessvärre går Mozart orent, höger bak. Så kommande vecka/veckor blir det mest skritträning och lite trav. Första gången detta händer, men förmodligen är det bara en mindre sträckning. Lastade även Mozart två gånger idag, både till och från ridhuset helt själv och det går galant. Ännu fler 'framsteg' som är värda att nämna finns på listan. Bland annat så stod jag för första gången på gången, i vårt stall, och gjorde i ordning Mozart. Har nu fått upp kedjor och det är bara dörrar och galler kvar på dessa två boxar.. alldeles strålande!
För övrigt.. min joggingtur, jag är för fet och för lat helt enkelt. Tjugo över fem stod jag färdig, dvs. på mig hade jag mina tights (.. som jag brukade ha på friidrottsträningarna), fodrar crafttröja etc och återstående var bara att ta på mig min craftjacka och gympadojor. Jag såg ut genom fönstret och drabbades av plötsligt missmod. Det var på tok för mörkt, alldeles för jättemörkt.. och så såg det kallt ut! Detta resulterade i att kläderna åkte av, på med min mysiga nattsärk igen och så i säng. Jag tror aldrig att jag somnade men skönt var det.. om jag somnar i tid ikväll ska jag göra ett nytt försök imorgon, må så sägas!

Sist men inte minst vill jag bara tillägga detta: jag är inte omogen, bara en väldigt dålig förlorare.


GodnattGodnatt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe ja kunde ha följt med och springa.. skulle behöva springa lite ja med :P

2008-03-17 @ 21:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0