haircut

Dagens höjdpunkt var klippningen. Jag hade inte en aning om vad jag ville göra, förutom att tunna ur det. Så jag sade i ärlighetens namn att hon fick göra vad hon tyckte. Först började hon lite försiktigt med om vi skulle ta en liten snedlugg.. men då sade jag något i stil med att hon fick bestämma helt, det är ju trots allt hon som är frisören. Då skyndade hon iväg och hämtade en tidning, slog upp en sida med massa frisyrer och så pekade hon på en: "den tycker jag, en rak lugg.. vågar du det?" .. Visst, kör på, sade jag, det växer ju ut efter ett tag i vilket fall. Det blev en rak lugg, en tidningslugg och jag må säga, att efter att ha kollat i ett flertal skyltfönster så är jag nöjd. Det är helt alldeles okej, men det tar ju tid att vänja sig, trots allt. Mammas första spontana reaktion var: "du ser.. konstig ut!" och pappas: "sådan där lugg var modern på 60-talet".. då känner man sig verkligen jättesuperpepp och tackar och tar emot. Men det blir nog bra, skall det ses.
För övrigt har jag idag vart med vänner, käkat lunch i Arboga och på det lite snöbollskrig. Det var jätteskoj ända tills det att jag träffades av en rätt i ansiktet, fullträff med andra ord... Ptja..
Tjarrå!

Kommentarer
Postat av: Noldor

Du blev säkert jätte fin

Snäll kommentar av din far :P

2008-03-26 @ 21:00:06
URL: http://Noldor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0