nummer två för dagen

Bara för att fingrarna kliar ska jag skriva ytterligare några rader, inte varje dag jag uppdaterar två gånger, må så sägas. I och för sig hade jag kunnat fortsätta i det förra inlägget, men visst blir det mycket festligare såhär?!
Nu har jag och Saxin lärt oss lite arabiska, nu är det bara att hoppas att vi får någon användning av det imorgon då. Bland annat så kan jag nu säga "Salam! Ismi Ida.." vilket betyder: "Hej! Jag heter Ida.." Nu innehar jag ingen korrekt stavning, det här är bara hur det låter när man säger det. Men det är ju alltid något.
För övrigt har Saxin somnat. Notera; klockan är ungefär 19 och hon sover under en spygrön filt, tv:n står på och gapar ut störande ljud, jag hamrar som en idiot på datorn och ja, hon Sover verkligen. Duktigt! Det skulle jag aldrig klara, jag måste ha det mörkt och väldigt tyst, jag stör ihjäl mig på minsta lilla ljud.
Vi har kollat på tjuvlyssnat, tjuvtittat, uglypeople och nu står som sagt tv:n på och det är La ink (tror jag det heter). Jag har lite huvudvärk vilket troligen beror på denna oerhörda värme här hos Saxin. Hemma är jag van vid ungefär 17+ och här är det minst 20-25+ någonstans. Och gissa vad Saxin sade strax innan hon somnade för en liten stund sedan, där hon låg under fleecefilten? Jo minsann: "Ida.. fryser inte du?" Och här sitter jag, pimplar kall dryck och är nära ett värmeslag.
Jag bara skriver och skriver, jag har sannerligen ingenting bättre för mig. Ibland är det bara kul att skriva.
På tal om att skriva, jag är nu uppe i drygt åttio boksidor på min 'bok', jag hoppas verkligen att jag kan få klart den. Jag menar, varför bara skriva och skriva och skriva en massa år efter år utan att lyckas avsluta? Meningslöst med stort m! Även om det aldrig blir något med det, så är det för min del trevligt att se tillbaka och upptäcka att jag faktiskt åstadkommit något. Kanske en liten stjärna på självkänslan, jag vet inte riktigt. Det är i alla fall mitt tillfälliga mål, att lyckas avsluta något, vilket aldrig tidigare hänt. Jag är en hejare på att starta sjutusen olika grejer, är flitig och bearbetar det ett bra tag och så bara tjofs, all energi rinner av mig och jag lägger av. Inte det minsta roligt egentligen, en sådan person vill man inte vara.
Detta påminner mig sorgligt nog om att jag bör avsluta min garderobsstädning som jag började med vid årsskiftet. Usch....
Nej, nu är jag klar för den här gången också, förhoppningsvis blir det ingenting mer ikväll.
Goddddddddddddnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0