fjortonde maj

Den killen ger mig rysningar i hela kroppen. Fantastisk!

 

Mer text senare, i guess.
So long!




22.07
Underbart! Nu har jag tillbringat fyra och en halvtimme i ridhuset tillsammans med mamma och hennes häst. Verkligen jätteroligt. Ändå prövade vi bara två olika sadlar. Den hon har är som väntat på tok för liten och ska säljas. Den första hon provade får hon väldigt bra balans i, sitter still och benen är perfekta. Dock är sitsen för liten, vi behöver en strl större. Den andra var stor i sätet och skön, benen var dessvärre inte helt still. Det är en vanesak, men mamma vill att det ska kännas bra från början. Jag ska också köpa en ny sadel. Den jag har nu är på gränsen till för liten i sätet, noll stöd för benen och alldeles för långt ifrån hästen... känns som om jag sitter en meter ifrån honom och har ingen balans alls. Stolsits kan jag också meddela att jag definitivt har.
Nu är jag i alla fall hemkommen. Har matat hästarna och mig själv. Ska alldeles snart sova, duschar imorgon bitti istället. Hade räknat med att försöka pallra mig upp vid halv 6 och ge mig ner och rida i stübben. Åtminstone en fyrtiofem minuters pass, men ikväll blir det nog lite väl sent på grund av olika anledningar.
Imorgon blir det att jobba med no- fördjupningen hela förmiddagen och eftermiddagen kommer att bestå av handboll. Verkligen superkul. Jag jublar! (hm.. eller kanske inte)
Och så skänker jag en tanke åt min lillebror (nej, inte min köttsliga lillebror. men nästan...). Du vet att jag tänker på dig och jag finns här. Det låter oändligt klyschigt, men det är faktiskt så. Jag vill att du ska må bra, vara glad och leva livet. Älskade vän, allt kommer att ordna sig!
Jomenvisst. Sitter nu och väntar på att min riktiga bror ska bli klar och gå och lägga sig. Mor och far kommer hem lite senare... Kanske börjar det således bli dags för mig att sova. I och för sig sov jag till kvart i tio idag, men sömn är nog ingenting jag kan få för mycket av. Men självfallet ska jämt hundkräket krypa ned under mitt täcke och två fleecefiltar och andas. Fruktansvärt outhärdligt varmt är vad det blir. Uscha mig. Och stänger jag dörren; tro på sjutton att hon står där utanför och rafsar, gnyr och skäller tills det att jag vaknar.
Nej.. nu får det vara nog för ikväll.
GodnattGodnatt!



23.48
Jag sitter här fortfarande. Jag kommer få sova max 6 h i natt vilket absolut inte är bra. Jag behöver mina åtta timmar ju! Har inte tagit tag i kragen än och kommit härifrån. Men jag har i alla fall varit ned och gjort mig i ordning. (nu spelas det en låt från dirty dancing på lugna favoriter. Eric Carmen- hungry eyes. är nästintill tvärsäker på att det är från d.dfilmen, right?!) Hade behövt växla några ord med mor innan jag lade mig, men eftersom hon inte verkar behaga komma hem, får jag väl hoppa det då.
Egentligen är det bra underligt. Igår när jag visste att jag hade sovmorgon så fick jag tvinga mig själv att vara vaken. Liksom låta tändstickor hålla mina ögonlock öppna. Men så nu, jag vet att jag måste upp riktigt tidigt, då är jag inte ens i närheten av trött. Varför är det så egentligen? Inte alls kanonkul.
Nu måste jag nog sova.
GodnattGodnattGodnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Läskig kille..

Ny fin bild ;)

2008-05-14 @ 21:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0